PERBETULKANLAH BACAAN FATIHAH ANDA

Monday, 10 December 2012

Syirik di bulan Ramadhan


Semalam aku menerima email yang bertajuk : FW: sila sebarkan…amanah .
Amanah apa pulak ni? Aku pun membuka email tersebut kerana biasanya kalau aku mendapat email dari orang yang tidak kukenali jarang aku buka.
Fontnya berwarna merah dan kandungannya pada mula-mula memang mendirikan bulu roma dan memberi kesedaran yang berbunyi begini :
Salam Ramadhan…..
 ”Jangan Berbangga dengan Calvin Klien & Armani Exchange anda kerana….    
Pakaian Terakhir anda adalah Kain Kafan…& perfume anda adalah kapur barus..          

 ” Jangan Berbangga dengan BMW & Caldina GTfour anda kerana….
 Kenderaan terakhir anda adalah Keranda yang akan diusung…      
 ” Jangan Berbangga dengan Banglo dan Condo anda kerana….
Tempat Peristirehat anda yang terakhir adalah Kubur..      
 ” Jangan Berbangga dengan Kehenseman atau Kecantikan anda kerana…..
 Akhirnya Hanya menjadi santapan si Cacing dan Serangga….
Ok memang cantikkan peringatan di atas, tapi bab yang last yang aku tak tahan yang boleh membawa kepada syirik jika mempercayainya iaitu:
‘Saya bersumpah Demi ALLAH S.W.T , Demi ISLAM dan Demi ajaran AGAMA,
Saya akan menyebarkan mesej ini ke 15 teman2 saya..
Apabila Saya melanggar Sumpah saya ini, Maka MUSIBAH akan selalu menimpa saya…
Saya akan selalu GAGAL dlm usaha dan segala CITA-CITA takkan pernah terwujud.”
Anda sudah bernazar!
Nauzubillahi min zalik ! Apa kejadahnya ni? Sah ini adalah email berantai yang boleh menggugat akidah.
Siapa orang yang mula-mula create email ni? Maka teman-teman yang tak ambil berat mulai cepat-cepat forward email ni kepada 15 orang, kemudian 15 orang penerima email tadi akan email kepada 15 orang lain. Peh memang cepat tersebar, dah macam MLM pula.
Jadi jika anda menerima email ini, reply to all dan pesanlah kepada penghantar email ini supaya bertaubat kerana sesungguhnya Musibah dan bala bencana hanya Allah Taala yang menentukan , sudah tertulis di Qada dan Qadar bukannya hanya dengan menforward email ni. Jika percaya bersungguh-sungguh dengan menforward email ini akan mengelakkan musibah – boleh jatuh syirik kerana ibarat tidak percaya dengan ketentuan Allah. Email ni langsung takde kuasa mengelakkan musibah.
Wallahualam. Posted @ www.isuhangat.net , sebar-sebarkan kepada rakan anda supaya tidak terjebak dengan teknik halus kaum yang sentiasa nak menyesatkan kita.
:

1 comment:

  1. KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
    dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor togel.nya yang AKI
    berikan 4 angka 7609 alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus AKI.
    dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
    ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu AKI. insya
    allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
    kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
    sekali lagi makasih banyak ya AKI… bagi saudara yang suka main togel
    yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi KI JAYA WARSITO,,di no (((085-342-064-735)))
    insya allah anda bisa seperti saya…menang togel 577 JUTA , wassalam.


    dijamin 100% jebol saya sudah buktikan...sendiri....







    Apakah anda termasuk dalam kategori di bawah ini !!!!


    1"Dikejar-kejar hutang

    2"Selaluh kalah dalam bermain togel

    3"Barang berharga anda udah habis terjual Buat judi togel


    4"Anda udah kemana-mana tapi tidak menghasilkan solusi yg tepat


    5"Udah banyak Dukun togel yang kamu tempati minta angka jitunya
    tapi tidak ada satupun yang berhasil..







    Solusi yang tepat jangan anda putus asah... KI .JAYA WARSITO akan membantu
    anda semua dengan Angka ritual/GHOIB:
    butuh angka togel 2D 3D 4D SGP / HKG / MALAYSIA / TOTO MAGNUM / dijamin
    100% jebol
    Apabila ada waktu
    silahkan Hub: KI JAYA WARSITO DI NO: [[[085-342-064-735]]]


    ANGKA GHOIB: SINGAPUR 2D/3D/4D/



    ANGKA GHOIB: HONGKONG 2D/3D/4D/



    ANGKA GHOIB; TEXAS



    ANGKA GHOIB; TOTO/ MAGNUM 4D/5D/6D/



    ANGKA GHOIB; LAOS
















































    KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
    dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor togel.nya yang AKI
    berikan 4 angka 7609 alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus AKI.
    dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
    ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu AKI. insya
    allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
    kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
    sekali lagi makasih banyak ya AKI… bagi saudara yang suka main togel
    yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi KI JAYA WARSITO,,di no (((085-342-064-735)))
    insya allah anda bisa seperti saya…menang togel 577 JUTA , wassalam.


    dijamin 100% jebol saya sudah buktikan...sendiri....







    Apakah anda termasuk dalam kategori di bawah ini !!!!


    1"Dikejar-kejar hutang

    2"Selaluh kalah dalam bermain togel

    3"Barang berharga anda udah habis terjual Buat judi togel


    4"Anda udah kemana-mana tapi tidak menghasilkan solusi yg tepat


    5"Udah banyak Dukun togel yang kamu tempati minta angka jitunya
    tapi tidak ada satupun yang berhasil..







    Solusi yang tepat jangan anda putus asah... KI .JAYA WARSITO akan membantu
    anda semua dengan Angka ritual/GHOIB:
    butuh angka togel 2D 3D 4D SGP / HKG / MALAYSIA / TOTO MAGNUM / dijamin
    100% jebol
    Apabila ada waktu
    silahkan Hub: KI JAYA WARSITO DI NO: [[[085-342-064-735]]]


    ANGKA GHOIB: SINGAPUR 2D/3D/4D/



    ANGKA GHOIB: HONGKONG 2D/3D/4D/



    ANGKA GHOIB; TEXAS



    ANGKA GHOIB; TOTO/ MAGNUM 4D/5D/6D/



    ANGKA GHOIB; LAOS

    ReplyDelete